söndag 7 april 2013

Censur på 8a

För de som råkat halka in på en av de största klättersiterna som finns de senaste dygnen har en debatt om mobbning av Carlos Cabrera rasat.
Jag har vid ett par tillfällen skrivit att jag tycker att vissa svar och personangrepp gällande frontfiguren på sidan varit av det mindre lyckade slaget.

Dock har morgonens händelser fått mig att även jag gå i taket. Efter att ganska många av de klätterpersonligheter vars integritet och omdöme jag respekterar offentligt tagit avstånd från 8a:s
sätt att agera i stort och mer specifikt i Cabrera-affären har hela tråden blivit deleatad.

Detta strax efter att jag och andra uppmärksammat att ett flertal nyregistrerade användare kraftfullt gav sitt stöd åt sidans agerande på ett sätt som var skäl nog att tro att dessa inlägg var fabricerade.

På inrådan av min kloka dotter sparade jag mitt inlägg och klistrar in det här så att det i alla fall syns någonstans.

Tomas Nilsson, Petter Hansson, Per Hansson, Johan Andersson o Johan Lindström
5 nyreggade användare med 0 ascents som stöder diig Jens.
Det är klart att du reggat dem själv, fan vad risigt

Christer Holmlund



//Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar